Підприємства й підприємці, які мають поточні рахунки в банках, здійснюють розрахунки по договорах переважно в безготівковій, а також у готівковій формі.
Для здійснення безготівкових платежів необхідно в банку відкрити розрахунковий рахунок.
Обмеження граничної суми розрахунків
Підприємці можуть між собою здійснювати як безготівкові, так і готівкові розрахунки. Однак при розрахунках готівкою протягом одного дня по одному або кількох платіжних документах не можна перевищувати суму у 10.000 грн. (Постанова Правління НБУ від 09.02.2005 г. №32 « Про встановлення граничної суми розрахунку готівкою»).
Платежі, що перевищують 10.000 грн., проводяться тільки у безготівковій формі.
При розрахунках підприємців з покупцями гранична сума не обмежується.
Розрахунки між підприємцями та з покупцями здійснюються через касу, як за рахунок наявного виторгу, так і за рахунок коштів, отриманих з розрахункового рахунку. При цьому облік операцій з готівковими коштами необхідно вести у відповідних книгах обліку.
Важливо! Якщо підприємець робить оплату за договором через банк без відкриття розрахункового рахунку, то така операція для нього є готівковою, а для одержувача коштів - безготівковою.
Види розрахунків готівкою
Підприємці можуть використовувати три види розрахунків готівкою, використовуючи:
Порядок обліку розрахунків готівкою
Для обліку розрахунків готівкою всі підприємці зобов'язані вести відповідні книги обліку.