База знань

Задати питання

Як підтвердити своєчасну здачу електронного звіту?

При відправці електронного звіту в контролюючий орган на нього накладається електронний цифровий підпис (ЕЦП), який не лише засвідчує приналежність звіту конкретній особі, але може зафіксувати точний час підписання документа. З цією метою Акредитовані центри сертифікації ключів (АЦСК) надають послугу фіксації точного часу накладення ЕЦП на електронний документ.

 

Відмітка точного часу при підписанні електронного документа дозволяє точно встановити мить накладення підпису. Під час накладення ЕЦП на електронний звіт за допомогою відмітки часу перевіряється актуальність посиленого сертифікату ключа, отриманого від АЦСК.

 

Може статися так, що у момент накладення підпису сервер сертифікаційного центру не відгукнеться на запит і мітка часу не буде проставлена. Проте в цьому немає проблеми, оскільки на шлюзі  податкової служби автоматично фіксується час прийому електронного звіту.

 

Після відправки електронного звіту платникові податків спочатку приходить повідомлення про прийом сервером електронного документа (при цьому перевірка реквізитів і даних не проводиться). 

 

Потім приходить перша квитанція. Вона є підтвердженням того, що електронний звіт, відправлений платником податків, отриманий на сервер податкової інспекції. Податкова служба надсилає цю квитанцію на електронну адресу платника податків, з якого був відправлений звіт.

 

 

У цій квитанції якраз і проставляється час здобуття електронного звіту на сервер податкової інспекції. 

 

Другий екземпляр першої квитанції в електронному вигляді зберігається на сервері податкової служби. Якщо платник податків не отримав першу квитанцію на свою електронну адресу, то електронний звіт вважається не отриманим. Не отримавши першу квитанцію з юридичної точки зору платник податків не може вважати, що він відправив звіт.

 

Датою і часом надання електронного звіту до податкової інспекції є дата і час, зафіксовані в першій квитанції. 

 

З 5 березня 2013 року Податкова служба України ввела нові форми квитанцій - повідомлень (квитанція №1 і квитанція №2), в яких в розділі «Результат обробки» вказується час, коли звіт був доставлений органом центрального рівня ДПС України і реєстраційний номер прийнятого звіту.

 

Квитанції надсилаються у  xml-форматі. В разі виникнення конфліктної ситуації, їх можна роздрукувати для зручного підтвердження своєчасної відправки звіту.

 

 

Як це реалізовано в сервісі iFin 

 

В сервісі iFin процес накладення ЕЦП, відправка електронного звіту і отримання підтверджуючих квитанцій повністю автоматизовані. Фактично момент накладення підпису можна вважати часом відправки звіту, за умови отримання  від контролюючого органу першої квитанції-повідомлення. Користувач сервісу може відкрити квитанцію і ознайомитися з її вмістом.

 

Інколи замість повідомлення про прийом звіту приходить повідомлення про уточнення даних в звітному документі. Це означає, що інспекція вимагає надати корегуючи декларацію. Проте штрафувати за невчасну здачу звітності вас не будуть. Після отримання квитанції №1 декларація вважається наданою в податковий орган, неначебто ви отримали на неї печатку інспектора.

Електронна пошта Телефон

Зареєструватись

Реєструючись, дозволяю обробку наданих даних. Детальніше тут
Запитання та відповіді