Найпоширеніші проблеми з ключами ЕЦП та методи їх вирішення
Щоб користуватися ключами ЕЦП, не обов’язково мати особливих знань та навичок. Функціонал електронних підписів досить простий і зрозумілий. Однак, часто у користувачів виникають питання при завантаженні ключа або при відправці звітності. Як показує практика, багато з них можна вирішити без допомоги спеціаліста. Ми зібрали найпоширеніші.
- Забули пароль до ключа
Що робити: Якщо пароль до електронного ключа втрачено, то необхідно повторно звернутись до акредитованого центру сертифікації ключів для отримання нового особистого ключа і Сертифікату відкритого ключа ЕЦП. Пароль доступу до особистого ключа ЕЦП –конфіденційна інформація, якою володіє виключно його власник! Краще обирати зручний для запам’ятовування пароль, або зберігати його у спеціальному додатку для збереження пароля.
2) Записали ключ на флешку, а при завантаженні ЕЦП вона виявилася пуста
Файл особистого ключа за замовчуванням має атрибут прихованого файлу і називається «Key-6.dat». Для того, щоб його побачити у провіднику, треба у налаштуваннях папок увімкнути можливість відображення прихованих файлів та папок.
3) При підписанні документа (відправці звіту) виникає помилка «Невірний пароль або ключ пошкоджений».
Можуть бути такі причини такої помилки:
· Вірогідно, що замість файла ключа був завантажений файл сертифіката або інший невірний файл.
· Введено неправильний пароль до ключа.
· Завантажено не відповідний ключ.
Треба перевірити:
· чи відповідає пароль ключу, який використовується (наприклад, пароль до ключа бухгалтера використовується лише з ключем бухгалтера);
· правильність введення пароля:
· мову на розкладці клавіатури,
· CAPSLOCK
· Чи змінювалося ім'я файлу особистого ключа.
4) Звіт не відправляється
Що робити: Перепідключити ЕЦП та відправити документ (звіт) повторно. Якщо у Вас ключі ЕЦП від АЦСК «Україна», то можливо при підключенні було переплутано місцями ключ печатки та шифрування. Якщо в назві ключа присутня літера "C" (напр. C, BC, DC) – це ключ шифрування. Оберіть ключ з літерою "S" (напр. S, BS, DS).
5) При підписанні документу з’являється помилка «сертифікат не знайдено»
Що робити: Щоб перевірити наявність сертифікатів, то необхідно використати розділ «Пошук сертифікатів» на офіційному сайті ресурсу АЦСК, до якого належить Ваш ключ.
У даному розділі ввести у одне з полів «Код ЄДРПОУ» або «Реєстраційний номер облікової картки платника податків» відповідний номер та знайти відповідний посилений сертифікат відкритого ключа.
Обов’язково звертайте увагу на дату і термін дії сертифікату!
Якщо дата ключа відповідає даті сертифіката, то його потрібно зберегти на Ваш локальний диск, який обрано для збереження сертифікатів у якості файлового сховища.
Після цих налаштувань повторіть спробу завантаження ключа електронного цифрового підпису ще раз.