Першим кроком для закриття підприємства є повідомлення державного реєстратора про свій намір закрити свій бізнес. Реєстратор вносить про це відповідний запис до реєстру й після цього починається основна процедура закриття підприємства.
У пакет документів, який необхідно надати реєстраторові для внесення запису до Реєстру про припинення підприємницької діяльності, входить довідка з податкової інспекції про відсутність податкової заборгованості. Для її одержання суб'єкту підприємницької діяльності необхідно пройти процедуру зняття з обліку у податковій інспекції.
Процедура зняття з податкового обліку викладена в наказі Міністерства Фінансів України №1588 від 09.12.2011 г. «Про твердження Порядку обліку платників податків і зборів».
Фізична особа-підприємець (ФОП) після початку процедури реєстрації припинення своєї діяльності зобов'язаний подати до податкової інспекції за місцем реєстрації такі документи:
Термін, протягом якого підприємець повинен подати ці документи, законодавчо не визначений. Однак, не пізніше одного місяця після подачі реєстраторові заяви про намір припинити підприємницьку діяльність, податкова інспекція починає документальну перевірку ФОП.
Після проведеної документальної перевірки, але не раніше наступного дня після граничних строків сплати необхідних податків визначається наявність заборгованості у підприємця. Якщо вона існує, податкова служба складає повідомлення про грошові зобов'язання й податковому боргу за ф. № 10-ОПП. Воно направляється рекомендованим листом на адресу платника податків.
Якщо у платника податків відсутня заборгованість по платежах і зборах та їх сплата була виконана у встановлений законом термін, після документальної перевірки на його адресу надсилається довідка за ф. № 22-ОПП. Цей документ підтверджує відсутність податкової заборгованості й зняття з податкового обліку.
Одержавши довідку ф. № 22-ОПП, підприємець надає її Реєстраторові для завершення процедури закриття підприємства.
Увага! Довідка ф. № 22-ОПП дійсна тільки 2 місяці від дня її видачі.